
Poczta Polska jako sama firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych
30 kwietnia, 2020Poczta Polska jako prawdziwa firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych. Każdego dnia ponad 25 tys. listonoszy zaangażowanych w Poczcie Polskiej doręcza dokumenty i paczki milionom Polaków. Poczta, jak największa plus duża spółka infrastrukturalna w regionie ma odpowiednim potencjałem oraz poznaniem, które stanowi konieczne do technicznej obsługi wyborów korespondencyjnych.
Operatorzy pocztowi i kurierscy w Polsce również na świecie nadal prowadzą nasze stanowiska każdego dnia. Pandemia przeorganizowała jedynie sposób, w jaki więc sprawiają. Przesyłki nadal dochodzą do ludzi, tyle że w bardziej bezpiecznej formie, wspólnej z prawami Ministra Zdrowia oraz wsparciami ekspertów.
W ramach procedowanej w Parlamencie RP ustawy Poczta Polska jest technicznie obsłużyć głosowanie korespondencyjne w zestawach prezydenckich. Rola Poczty Polskiej polegać będzie na daniu do wyborców pakietów wyborczych, a potem przekazania kart wyborczych do obwodowych komisji wyborczych. Będzie ostatnie możliwe zadanie logistyczne dla operatora pocztowego, porównywalne z grudniowym pikiem przedświątecznym, w jakim pocztowcy dostarczają klientom ogromniejszą sumę przesyłek, niż w kolejnych okresach w roku.
– Wyznaczone nam znaczenie jest zapewnieniem wartości Poczty Polskiej jako firmie zaufania publicznego. Przygotujemy je z najogromniejszą starannością, tak jak czynimy to wszelkiego dnia od ponad 460 lat. Każdego roku dostarczamy ponad 1,5 mld przesyłek. W ubiegłych latach dostarczaliśmy pakiety do głosowania do twarzy niepełnosprawnych, od 11 lat odpowiadamy te za dostawę do grup pakietów maturalnych. Żaden inny podmiot w Polsce, co oczywiste, nie ma tak możnego doświadczenia jeżeli idzie o doręczanie różnego rodzaju przesyłek – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
W firmie są przygotowania do technicznej obsługi wyborów, ciężkie prace mają na planu przygotowanie wszelkich rozwiązań logistycznych, informatycznych i organizacyjnych, które zapewnią dobrą obsługę procesu wyborczego. Poczta dysponuje kadrą nie tylko logistyków, ale same informatyków i pozostałych specjalistów, którzy zadbają o zaplanowanie bezpiecznego przebiegu dostarczania pakietów wyborczych. Trwa nabór pracowników, którzy poza swoim dotychczasowym zakresem obowiązków, będą wspierać obsługę wyborów. Odpowiednie informacje i szkolenia otrzymają listonosze i pełne osoby zaangażowane w praktykę zadań związanych z wyborami.
– Dzięki naszym ludziom także możliwościom organizacyjno-logistycznym jesteśmy oryginalnym w Polsce podmiotem gotowym do skutecznej obsługi wyborów korespondencyjnych. Używamy tę pracę jako zaszczyt i zaangażowanie wobec obywateli – podkreśla Grzegorz Kurdziel.
Poczta Polska zatrudnia ponad 80 tys. pracowników na umowy o pracę, dysponuje flotą ponad 6 tys. aut dostawczych różnego rodzaju i siecią ponad 7,6 tys. placówek pocztowych.
zobacz również Poczta Polska jako prawdziwa firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych