Poczta Polska jako sama firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych

Poczta Polska jako sama firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych

30 kwietnia, 2020 0 przez Przewodnik Regionalny

Poczta Polska jako prawdziwa firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych. Każdego dnia ponad 25 tys. listonoszy zaangażowanych w Poczcie Polskiej doręcza dokumenty i paczki milionom Polaków. Poczta, jak największa plus duża spółka infrastrukturalna w regionie ma odpowiednim potencjałem oraz poznaniem, które stanowi konieczne do technicznej obsługi wyborów korespondencyjnych.

Operatorzy pocztowi i kurierscy w Polsce również na świecie nadal prowadzą nasze stanowiska każdego dnia. Pandemia przeorganizowała jedynie sposób, w jaki więc sprawiają. Przesyłki nadal dochodzą do ludzi, tyle że w bardziej bezpiecznej formie, wspólnej z prawami Ministra Zdrowia oraz wsparciami ekspertów.

W ramach procedowanej w Parlamencie RP ustawy Poczta Polska jest technicznie obsłużyć głosowanie korespondencyjne w zestawach prezydenckich. Rola Poczty Polskiej polegać będzie na daniu do wyborców pakietów wyborczych, a potem przekazania kart wyborczych do obwodowych komisji wyborczych. Będzie ostatnie możliwe zadanie logistyczne dla operatora pocztowego, porównywalne z grudniowym pikiem przedświątecznym, w jakim pocztowcy dostarczają klientom ogromniejszą sumę przesyłek, niż w kolejnych okresach w roku.

– Wyznaczone nam znaczenie jest zapewnieniem wartości Poczty Polskiej jako firmie zaufania publicznego. Przygotujemy je z najogromniejszą starannością, tak jak czynimy to wszelkiego dnia od ponad 460 lat. Każdego roku dostarczamy ponad 1,5 mld przesyłek. W ubiegłych latach dostarczaliśmy pakiety do głosowania do twarzy niepełnosprawnych, od 11 lat odpowiadamy te za dostawę do grup pakietów maturalnych. Żaden inny podmiot w Polsce, co oczywiste, nie ma tak możnego doświadczenia jeżeli idzie o doręczanie różnego rodzaju przesyłek – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

W firmie są przygotowania do technicznej obsługi wyborów, ciężkie prace mają na planu przygotowanie wszelkich rozwiązań logistycznych, informatycznych i organizacyjnych, które zapewnią dobrą obsługę procesu wyborczego. Poczta dysponuje kadrą nie tylko logistyków, ale same informatyków i pozostałych specjalistów, którzy zadbają o zaplanowanie bezpiecznego przebiegu dostarczania pakietów wyborczych. Trwa nabór pracowników, którzy poza swoim dotychczasowym zakresem obowiązków, będą wspierać obsługę wyborów. Odpowiednie informacje i szkolenia otrzymają listonosze i pełne osoby zaangażowane w praktykę zadań związanych z wyborami.

– Dzięki naszym ludziom także możliwościom organizacyjno-logistycznym jesteśmy oryginalnym w Polsce podmiotem gotowym do skutecznej obsługi wyborów korespondencyjnych. Używamy tę pracę jako zaszczyt i zaangażowanie wobec obywateli – podkreśla Grzegorz Kurdziel.

Poczta Polska zatrudnia ponad 80 tys. pracowników na umowy o pracę, dysponuje flotą ponad 6 tys. aut dostawczych różnego rodzaju i siecią ponad 7,6 tys. placówek pocztowych.

zobacz również Poczta Polska jako prawdziwa firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych